PVDA Kortrijk verzet zich tegen verhogen huurprijzen sociale woningen

Op 10 februari voerden we met de PVDA actie aan de gemeenteraad van Kortrijk. We riepen de gemeenteraad op om zich officieel te verzetten tegen de verhoging van de huurprijzen voor sociale woningen die Matthias Diependaele (N-VA) heeft doorgevoerd. Maar liefst 52% van de Kortrijkse sociale huurders ziet hun huur per direct stijgen. Sommigen met 50 tot 100 € per maand. Vooral in de Venning. De woningen zijn er vernieuwd, energiezuinig en nu is die energiebesparing een reden voor de Vlaamse Overheid om de huurprijzen te doen stijgen. De meest kwetsbare mensen worden erdoor getroffen. We eisen dat het Kortrijks stadsbestuur hiertegen ook zijn stem laat horen. Zo kan Quickie iets nuttigs doen ipv altijd en overal de pensioenen van de mensen aan te vallen: Nu vindt hij 1500 € netto-pensioen "fabeltjes en onzin" . Voor de andere mensen, wel te verstaan, niet voor zichzelf... #tobecontinued

➡️ Teken hier de petitie: https://www.pvda.be/geen-verhoging-sociale-huurprijs

Schrijf als eerste een reactie

Doe je mee?