De werknemers van Capelle Menen en T’Hope vzw krijgen de solidariteitsprijs “Bluvn goan” van PVDA Zuid-West-Vlaanderen

Op de nieuwjaarsreceptie van PVDA Zuid-West-Vlaanderen van vrijdag 26 januari werd traditiegetrouw de solidariteitsprijs “Bluvn Goan” uitgereikt. “Bluvn Goan” is een prijs die jaarlijks gegeven wordt aan een organisatie, project of persoon in West-Vlaanderen die waarden als solidariteit en samenwerking hoog in het vaandel dragen.

In een online peiling op de site van PVDA West-Vlaanderen kon men zijn favoriet voor de “Bluvn Goan” prijs aanduiden. De werknemers van Capelle te Menen en T'Hope vzw waren de overduidelijke winnaars in deze peiling en kwamen ex aequo aan de eindmeet. Hun prijs was een copij van een ets van Kathe Kollwitz, dat de solidariteit en eensgezindheid van de werkende bevolking uitdrukt. Raoul Hedebouw, federaal parlementslid van de PVDA, overhandigde de prijs.

Capelle Pigments Menen

Op 17 oktober 2017 leggen de werknemers van Capelle Pigments in Menen het werk neer. Het conflict ontstond tijdens onderhandelingen over de loon- en arbeidsvoorwaarden. Hun verzet en solidaire houding ging dus niet onopgemerkt voorbij.

T'Hope vzw

Heel wat aandacht ook voor T’Hope vzw en hun toneelstuk "Roulez Roulez". Deze voorstelling draait volledig rond het thema armoede. De spelers zijn allemaal mensen die armoede van dichtbij zien of gezien hebben. Met veel trots staan ze samen op het podium.

Op de nieuwjaarsreceptie van PVDA Zuid-West-Vlaanderen werd eveneens aangekondigd dat de partij zich inzet een zetel te behalen in Kortrijk. De partij dient eveneens lijsten in voor de gemeenteraadsverkiezingen in Brugge, Oostende en Menen. Voor de provincieraadsverkiezingen komt de PVDA op in heel West-Vlaanderen.

27173265_1875731792461036_8910256634880680025_o.jpg

Klik op de link om de reportage de nieuwjaarsreceptie te bekijken  : Reportage WTV

1 reactie

• Johan Glas