Over de PVDA

Verandering in Kortrijk. Heel wat Kortrijkzanen snakken ernaar. En dan hebben we het niet over postjes die gewisseld worden of over wat gemorrel in de marge. Nee, die oude politieke cultuur, daar hebben we het wel mee gehad. We hebben het over echte verandering. Een nieuwe sociale wind, op straat en in de gemeenteraad.

PVDA Kortrijk is actief in de wijken, op de werkvloer en in de scholen om te strijden voor verandering. Dat doen we door samen met gewone mensen druk te zetten van onderuit. Zo voeren we actie om een zwembad open te houden in warme periodes buiten de zomer. We halen samen handtekeningen op tegen de graaicultuur bij onze politici. Of we staan samen met arbeiders in de streek aan de piketten bij hun strijd voor het behouden van hun verworven rechten. Dat is onze manier van werken. Zo verbeteren we Kortrijk langzaam maar zeker.

We willen een stad waar het aangenaam en betaalbaar wonen is, met voldoende groen en ontspanningsmogelijkheden en met een autoluw centrum waar iedereen welkom is. Een stad ook die voldoende investeert in de dienstverlening en in zijn personeel.

De PVDA heeft jouw talenten en jouw mening nodig. Bouw samen met ons aan een betere stad.

Jouwe Vanhoutteghem, voorzitter PVDA Kortrijk, verantwoordelijke basisgroep Kortrijk Centrum

Heidi Walgraeve, verantwoordelijke basisgroep Kortrijk Rand

Klaar om de bevraging voor jouw gemeente in te vullen?